something so little

Jag kom och tänka på en sak som hände i fredags. Vi tog ju spårvagnen in till stan på kvällen. På spårvagnen träffade Alex några från eber som han pratade en stund med. Dom var skapligt onyktra, men iaf. Jag och Isabelle presenterade oss för dom vi inte kännde osv. Så säger en av killarna till mig nått i stil med; "Snygga glasögon du har!". Visst han var onykter, men det innebär ju bara att han menar det liksom. Något så litet som "vilka snygga glasögon du har" kan få mig att bli så glad. Han hade ju ingen aning om att mina glasögon är en av mina kännsliga grejer. Därför gjorde det så mycket att få höra något sådant. Det höjer på nått sätt min acceptans? (antagligen inte rätt ord, men jaja) med mina glasögon. Det låter ganska fel sedan jag haft glasögon sen jag var 5, men jag har ju aldrig gillat det. Så förhoppningsvis kan jag ändra på det också. Vi får väl se..

kommentarer (:
Postat av: Mamma

Du är jättefin i glasögon, och har alltid varit, men förstår att det är kul när någon utanför dina närmaste säger det. Det naturen bestämt måste man försöka acceptera. Snart måste alla acceptera att mina glasögon faktiskt är moderna :-)

2010-10-11 @ 11:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0